Sublime Horror as a byproduct of Kegare in Sekiro. A cultural approach to the videogame
Main Article Content
Abstract
The aim of this article is to analyze the elements pertaining to the sublime horror in the videoga- me Sekiro: Shadows Die Twice that are shown within its death ecology, based on its cultural core. Said videogame presents concepts of a philosophical-religious nature, closely related to the Japanese mythical imaginary in a very subtle way in the videogame format, making them readily accessible to the mass culture due to its immediate and easy-access format.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo, Coordinación de la Investigación Científica, Av. Francisco J. Mújica, Edificio "C-2", Ciudad Universitaria, Morelia, Michoacán, México, C.P. 58030. Todos los derechos reservados. El contenido de los artículos es responsabilidad de los autores y no refleja necesariamente la opinión de los editores. Se permite la reproducción, publicación, transmisión, difusión en cualquier modo o medio de cualquier parte del material contenido en el archivo (únicamente texto sin imágenes) sin alterar o modificar el original, con fines de referencia y/o reproducción, académicos o educacionales, con excepción de los personales o comerciales, citando la fuente de referencia y otorgando el crédito correspondiente al autor y al editor. Si fuera el caso, se ruega enviarnos un ejemplar.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.