Reflections on the approaches in the definition of cultural heritage
Main Article Content
Abstract
The way in which heritage is understood affects practices that directly affect it. Dialogue at the academic level, especially when it finds ways to be received among non-academics, can streng- then inertia towards ways of thinking and acting linked to heritage in at least two ways. In this document I propose to return to the reflection on what we call cultural heritage, referring to two large groups of definitions that are usually used to refer to it, as a prelude to reflection on the implications of its adoption. In the end, I present a third sense towards which some defini- tions have been directed in recent years, which possibly, without considering it as an objective, is proposing to integrate components that are present in the two initial paradigms.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo, Coordinación de la Investigación Científica, Av. Francisco J. Mújica, Edificio "C-2", Ciudad Universitaria, Morelia, Michoacán, México, C.P. 58030. Todos los derechos reservados. El contenido de los artículos es responsabilidad de los autores y no refleja necesariamente la opinión de los editores. Se permite la reproducción, publicación, transmisión, difusión en cualquier modo o medio de cualquier parte del material contenido en el archivo (únicamente texto sin imágenes) sin alterar o modificar el original, con fines de referencia y/o reproducción, académicos o educacionales, con excepción de los personales o comerciales, citando la fuente de referencia y otorgando el crédito correspondiente al autor y al editor. Si fuera el caso, se ruega enviarnos un ejemplar.
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.